Vad jag använder mig av :)

Hej tänkte göra ett inlägg om vad jag har till mitt hår och vad jag reparerar det med så att säga :)! Och vad jag använder mig av när jag duschar :)



1. Först börjar jag med att borsta ut håret med en svinhårsborste, eftersom jag alltid sover med hästsvans ! :)
Svinhårsborste sliter inte lika mycket på håret som en vanlig hårborste :)


2. Jag masserar hårbotten med en sån ''klo'' haha nä men dra den upp och ner i håret , Den masserar hårbotten. När man tar den så öppnar sig hårsäckarna och håret växer snabbare . Men man ska göra de innan man ska duscha för att håret blir flåtigt av de .

 
3. Om du nu är blond så ska du testa de här silvershampoot. Jag tycker att den är riktigt bra . Jag köpte den på en frisörsalong som heter spaderkung för 149kr. Du hoppar in i duschen och låter håret bli blött (även kroppen haha). sen tar du en liten skvätt av de och masserar in i håret. Vänta 1-3 minuter. Inte för länge för då kan håret bli lite åt de gråa hållet. Sen duschar du ut de.  Silver shampoo tar bort de gula i håret så att de blir ljust blont eller hur man ska säga. Jag tar detta ungefär 1 gång på 3 veckor eller nått sånt, man kan ju ta de närmare eller längre asså så. Riktigt bra :)! men dyrt... 


Jag har ett till shampoo som jag använder 1 gång i veckan. Du hoppar in i duschen och duschar en stund till håret har blivit blött och även kroppen då. låter jätte nästy om jag skulle säga : du duschar tills du har blivit blöt.... låter väldigt pervo. A iallafall . Du masserar in shampot i håret. och väntar en stund. Jag brukar vänta med de i håret medans jag tvålar in kroppen ( JAG VET DE LÅTER JÄTTE SEXUELLT!) men sånt är livet !. Sen duschar du bara ut de. De gör så att håret får volym och de reparerar håret. Tycker att de funkar sådär haha :)!
Köptes på H&M.

 
De här shampot använder de dagar jag inte använder mina andra shampon haah :)! Den här är super bra ! den lenar verkligen håret. Du gör likadant som med de andra shampona. De här shampot ger näring till håret. Köpt på ica bara haha :)!


4. Den här använder jag som duschcreme. Den luktar gott och gör så att huden blir mjuk och i like it ;)!
Om du inte vet hur man tvålar in kroppen så måste de vara nått fel . haha tänker inte förklara de, isf måste man va trög ;)!Köpt på konsum typ.


5.När de nu kommer till balsam så använder jag mig av de här balsamet. Den funkar bra tycker jag ! :) köpt på ica ! det är balsamet till de shampot om man säger så. samma vara ! Ger även näring och gör torrt och skadat hår liv igen . Du masserar in den i hårbotten och ut mot topparna . Jag lägger upp de i en liten bulle i håret och väntar ungefär 3 minuter. brukar raka benen medans jag väntar haha :)!


Den här hårinpackningen använder jag mig av . köpt på kicks. Håret blir super mjukt av det. Jag tar lite va de masserar in i håret och sätter upp håret i en bulle med en handuk. Allstå i en turban så att säga. väntar 10 minuter ungefär och tvättar sedan ut de. Jag gör de efter jag har duschat. Jag tar hårinpackning ca 2 gånger i veckan. Men det är ju olika från person till person. 


När jag har duschat och torkat mig så brukar jag ta en liten klick av de här värmekrämen och gnugga in i håret. mest topparna. De är värmeskydd . Funkar bra! Så ser min duschning ut för de mesta.


Om du inte vill slita så mkt på håret så låt bli att använda dig av hårtork. de sliter mkt på håret. Låt håret självtorka om det inte är kris, då är de bra med en hårtork.

Att använda sig av toffsar med en järnklämma på sliter på håret. De ska vara en toffs utan järn på. (följer tyvärr inte de här rådet. )

Platta inte håret varje dag . ( de här rådet följer jag inte heller ,vilket jag kanske borde).
Om du nu ska platta håret så spraya i lite värme spray.
Jag använder mig av detta :)!

Från spaderkung !

Detta va ungefär de jag ville säga såhär långt :*
pusshej :*













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0